PÄÄSIÄISTUNNELMOINTIA

Pääsiäinen on yksi lempijuhlistani ja yleensä haluan tunnelmoida sitä pitkään. Siitä syystä aloitan kodin koristamisen jo nyt. Pääsiäinen on täynnä kevään lupausta ja lisääntyvää valoa. Perinteitäkin meiltä löytyy, sillä yleensä kutsumme aina ystäviä syömään pitkästi ja hartaasti. Suunnittelemme ruokalistaa pitkään ja minä luon erilaisia kattausvaihtoehtoja pöytään. 


Perinteinen osa kattaukseen on iso keltainen pahvimuna, johon laitan yllätyksiä ystäville ja niitä voimme aterian päätteeksi ihmetellä ja ihastella. Nämä munat olen aikanaan löytänyt Ikeasta. Tämän vuoden sisältö on vielä harkinnassa. Aiempina vuosina sieltä on löytynyt suklaamunia ja itse tehtyjä askarteluja. Ja tuon pesän munalle olen ihan piharisuista pyöräyttänyt. Nämä ovat viime vuodelta ja hyvin ovat säästyneet säilössä.

Tulppaanit ovat minulle ehdoton kukka pääsiäisen aikaan. Harmikseni en vain itse saa niitä mitenkään kovin kauaa säilymään, vaikka jotkut lupaavatkin viikon kukkaloistoa. Ehkä aina hieman laiskistun sen veden vaihtamisen kanssa, saan syyttää siis itseäni. Tulppaani on silti kaunis, vaikka kukinto olisi täysin auennut ja tiputtaisi jo terälehtiään. Yleensä ihastun valkoisiin tulppaaneihin, mutta on tänä vuonna tullut ostettua roosan ja lilan sävyisiäkin tulppaaneita, mitkä ovat kyllä piristävää vaihtelua ja sopivat silti meidän mustavalkoiseen sisustukseen.


Viikonlopun aikana laitoin hieman höyheniä koristamaan olohuoneen katosta roikkuvaa oksaa. Siihen on helppo lisätä aina kauden mukaan mitä ikinä haluaakaan. Höyhenet ovat vaaleita, osa hieman pastellisia. Värit ovat herkkiä, enkä kaipaa kovin räikeää värimaailmaa, vaikka pääsiäisenä värit saavat silti näkyä kodissamme pieninä ripauksina.



Nyt minulla on kaveri kaikenlaisiin askarteluihin, joten teimme Ellin kanssa pääsiäiskortit läheisille. Nyt jää minun vastuulleni postittaa ne ja siinä olen toivoton. En ymmärrä mikä siinä on niin hankalaa. Yleensä en muista ostaa postimerkkejä, en löydä tarpeeksi helpon välimatkan päästä postilaatikkoa, mihin ne tiputtaa ja lopulta olen jo toivottomasti myöhässä. Jos nämä kortit löytävät perille ennen joulua, niin olen jo tyytyväinen. Tärkeintä kai, että tiedostaa heikkoutensa, heh.


Toivon inspiroivaa viikkoa teille kaikille ja lisääntyvää kevätaurinkoa!

Kommentit